صداهایی که می شنویم

صداهایی که می شنویم

اشعار با صدای خودم، (محسن مهدی بهشت) I.C.A.Book
صداهایی که می شنویم

صداهایی که می شنویم

اشعار با صدای خودم، (محسن مهدی بهشت) I.C.A.Book

از هر کس یکی دوتا

دانلود صدای:


*آرمان را که کوچک کنیم، ... شهنام دادگستر   آهنگ، دمیس روسوس

*نثر برای عمرخیام ... کالدرون ،  با برگردان شجاع الدین شفا  آهنگ، مندلسون

*شکستن، لحظات کند غروب سنگین ... حسن دهقانی  آهنگ، افشین مقدم

*صورتگر چین تا رخ زیبای ... مستوره اردلان آهنگ، آینور دوغان

*اندوه تو دلشاد کند ... بابا افضل کاشانی    آهنگ، نوری

*با من تو آمدی ز جوانی تا ...امیر صحبتی آهنگ، ویگن

*گفتمش کارت چرا پیوسته آزار ... نوذر پرنگ  آهنگ، منوچهر سخایی

*هم زلف پریشان تو برگشته ز ما ... کلیم کاشانی  آهنگ، فرحناز محدث

*چون جام در این میکده ... کلیم کاشانی  آهنگ، پوران

*باید برای چشم های نمناک تو ... بکتاش آبتین  آهنگ، الهه

*به هر دستی جدا پیمانه ای دارد گل رعنا ... قصاب کاشانی  آهنگ، ویتنی هیوستن

*خود را ز برای خویش غمناک مدار ... عین القضات همدانی  آهنگ، احمد ولی

*به معشوقه ی شاعر ... ویتوریو آلفیری با برگردان شجاع الدین شفا  آهنگ، لوچیانو روسی

*خود را ز برای خویش ... عین القضات همدانی  آهنگ، احمد ولی

*تا حالا هیچ وقت به چشم های ... سلیم باب الله اوغلو با برگردان صالح سجادی  آهنگ، انگلبرت هامپردینگ

*مهی کز دوری اش در خاک خواهم ... هاتف اصفهانی  آهنگ، گروه ایهام

*ای قافله سالار دلی را دریاب ... رفیق اصفهانی  آهنگ، آمی واینهاوس

*جز غم که ندیم دل سودایی ماست ... میرداماد  آهنگ، ستار

*کس نیست که چاره آرد آفات ترا ... یغمای جندقی   آهنگ، سیاوش قمیشی

*و اگر دیدی به ناگاه ... پابلو نرودا، با برگردان احمد پوری  آهنگ، یانی

*تو را می بینم که در دیده ی روشن ات ... کاردوچی  آهنگ، پادرا پولادسنج

*از بس به فلک فغان رسیده است مرا ... صابر همدانی  آهنگ، فریدون فرخزاد

*آمد سحری ندا ز میخانه ی ما ... سلمان ساوجی  آهنگ، پپینو گاریالدی

*هرکه در راه تو شد کشته ... سلمان ساوجی  آهنگ، بدیع زاده

*طاعت از دست نیاید گنهی باید کرد ... نشاط اصفهانی  آهنگ، یاسمین

*نشناخت دل از زلف تو ویرانه ی خود را... نشاط اصفهانی آهنگ، برایان آدامز

*باز غروب خورشید فرخوان می دهد ... علی بهشتی  آهنگ، همایون

*عشق است دلا این همه ... مستوفی تبریزی  آهنگ، میلاد درخشانی

*مقیم کعبه گر بیند رخ ترسایی ما را ... مستوره اردلان  آهنگ، حسن زیرک

*دانم که دلم به مهر تو ... فرخی سیستانی  آهنگ، آنوشکا شانکار

*عاشق نشدی محنت ... صبوحی جغتایی  آهنگ، روژدا

*فریاد که درد دل خود ... صوفی اصفهانی  آهنگ، چارتار

*ذوق یک لحظه نگاه تو ... حسن بیک  آهنگ، شقایق کمالی

*بیا بی خیال واژه ها شویم ... نیره حسینی  آهنگ، دلکش

*تو با این دلنشینی ... بیگانه نیشابوری  آهنگ، حسین زمان

*غرل سلیمان ... برگردان احمد شاملو  آهنگ، سارا برایتمن

*سوار اسبی شدم ... (آساناک از کتاب صد آساناک) .. برگردان رسول یونان  آهنگ، افسانه جهانگیری

*چشم هایت ...( آساناک از کتاب صد آساناک) ... برگردان رسول یونان  آهنگ، قشقایی

*میان ما بسی فرق است ... هاتف اصفهانی  آهنگ، ویگن

*بنشین به چمن بر لب ... مصطفی شهرام  آهنگ، مهستی

*بگذشت یار از من و ... اهلی شیرازی   آهنگ، خجه هردم

*ساقی می لعل قوت روح است مرا ...اهلی شیرازی   آهنگ، نارمینا ممداوا

*گرچه مستیم و ... عماد خراسانی  آهنگ، ویگن

*شبهای هجر را گذراندیم و ... شکیبی اصفهانی  آهنگ، آینور دوغان

*چشمان تو با فتنه به جنگ ... شاطرعباس.   آهنگ، لوون میناسیان

*ای دلبر عیسا نفس ترسایی ... شاطر عباس  آهنگ، پروین

*دست بر زلف زدم ... شاطر عباس  آهنگ، لوون میناسیان

*شمع و گل و پروانه و ... شوکت اصفهانی  آهنگ، غزل فیلی

*شب قصه ی هجران جگر ... امیدی تهرانی  آهنگ، معین

*آن بخت ندارم که تو یارم باشی ... امیدی تهرانی   آهنگ، سپیده رییس سادات*پروانه که از بایده هجر برست ... فصیحی هروی آهنگ، مرضییه

*خنده می بینی ولی از ... فصیحی هروی  آهنگ، آرمان گرشاسبی

*از زهر بلا پر است پیمانه ی ما ...  فصیحی هروی  آهنگ، پالت

*هر کس که تو را دید ... سالکی بهبهانی  آهنگ، ماندانا خضرایی

*دلا دیدی که دلبر ... فائز دشتی  آهنگ، جوان هاجو

*به مژگان خار چینم ... فائز دشتی   آهنگ، داوود یونسی

*سحر از عشق جانانم ... فائز دشتی  آهنگ، عارف

*من گنگ خواب دیده ... محمد لواسانی  آهنگ، حبیب

*ای داد که راه نفسی ... فرخی یزدی  آهنگ، مرجان فرساد

* هر مملکتی ... فرخی یزدی  آهنگ، مایل جیمنز

*تا توانی به جهان ... پوریای ولی  آهنگ، ایلیا منفرد

*خیال گمشده ام! ... نازنین عظیمی  آهنگ، انریکو ماسیاس

*در این گلشن، من آن حسرت ... طیری اصفهانی   آهنگ، ویگن 

*دیشب صنمی وعده ی ...حبیب خراسانی  آهنگ، مودی بلوز

*بر فروز از می چراغی ... حبیب خراسانی  آهنگ، مرضیه 

*یک چند به کوی می فروشان بودم ... حبیب خراسانی  آهنگ، گلپایگانی

*دیده تا برهم زدم ... حزین لاهیجی  آهنگ، هایده

*خوش آن عاشق که ... حزین لاهیجی  آهنگ، کسایی

*تو در جفا حریصی، من در ... حزین لاهیجی  آهنگ، پرهام ابراهیمی

*ناله پنداشت که در سینه ی ... شهرت شیرازی  آهنگ، رامش

*خورشید به زیر دام معشوقه ی ماست ... سنایی آهنگ، سلین دیون

*ز حاجت جامه ای نو کن ز بهر ... سنایی  آهنگ، دالیدا

*دوستانم بر سر کارند ... سنایی  آهنگ، مرجان فرساد*با دل گفتم، چگونه ای؟ داد جواب ... سنایی  آهنگ، دین مارتین

*آن که دائم هوس سوختن ... صادق نایینی آهنگ، پریسا

*مانند گلبی که به ویرانه ... منعم شیرازی آهنگ، گلپایگانی

*خارم ولی گلاب ... لطفی نیشابوری  آهنگ، محسن نامجو

*خوردند و شکستند و دریدند و ... ایرج میرزا  آهنگ، ابی

*فلک خرابه ی ما را ... کلیم کاشانی  آهنگ، باران

*ای شوخ به غمزه بر سر جنگ مباش - کلیم کاشانی  آهنگ، ادل

*شب به تنگ از ناله ام ... گلچین قمی  آهنگ، مدونا

*طبیبی گفت: درمانی ندارد درد مهجوری ... ضمیری اصفهانی  آهنگ، ری چارلز

*واعظ درون مسجد و محراب ... سرخوش تفرشی  آهنگ،مهسا وحدت و گروه بلوز

*همزبانی کو که یک دم ... محمد اردبیلی  آهنگ، شجریان

*گناه سیب را گردن گرفته ام ... مجتبی نهانی شعر ترکی و فارسی   آهنگ، رشید بهبودف

*اگر در ساعتی صد بار ... شمس مغربی  آهنگ، شوان

*صبح که خانه را ترک می کنم ... عباس کیارستمی  آهنگ، احمد ظاهر

*رهرو آن نیست گهی ... کاتبی ترشیزی  آهنگ، رحیم ساربان

*چگونه پیش تو آیم ... قصاب کاشانی  آهنگ، دوریس دی

*تا گوهر جان در صدف ... بابا افضل کاشانی  آهنگ، مختاباد

*گر با توام از تو ... بابا افضل کاشانی  آهنگ، ادل

*از درهای بسته حرف ... سریا داوودی  آهنگ، ماهک

*شب هجر است و مرا ... باقی اصفهانی  آهنگ، سوسن

*داستان کوتاه ِ بوشهر ... سحر صاحبی  آهنگ، محلی بوشهر (اگر کسی خواننده را می شناسد و برایم بنویسد نام را اینجا منتقل می کنم)

*در شیشه عنکبوت درشتی ... نادر نادرپور  آهنگ، مرضیه

*نیشکر بر بند بند خویش ... عالی شیرازی  آهنگ، بنان

*چو مستولی شود درد ... آذری توسی آهنگ، پروین

*با قصه محشر به جهان ... اختر گرجی  آهنگ، گروه خواب

*جاده های بی پایان را .... رسول یونان  آهنگ، کیان بزرگمهری

*دوش از درم آمد آن مه ... شیخ بهایی   آهنگ، هایده

*گدایان بهر روزی طفل ... شیخ بهایی  آهنگ، مرجان فرساد

*پیوسته دلم ز جور ... شیخ بهایی  آهنگ، امین بانی

*بر ما گذشت نیک و بد ... عماد خراسانی  آهنگ، قایقرانان ولگا

*مرید پیر تو بودم ... مظاهر مصفا  آهنگ، گروه دال

*قلم به ساعتی آن کارها ... فرخی سیستانی  آهنگ، محمدرضا هدایتی

*چشم تو که فتنه ی جهان ... دقیقی  آهنگ، شجریان

*گویند صبر کن ... دقیقی  آهنگ، هنگامه اخوان

*ای که گفتی به کسی راز ... عاشق اصفهانی  آهنگ، آلن جکسون

*گنه از جانب ما نیست اگر ... صیدی تهرانی  آهنگ، طاهر قریشی

*ترسم آن شیرین بدن باشد ... عالی شیرازی  آهنگ، پوران

*گله ی طول شب هجر تو .... اسدالله قمشه ای  آهنگ، احمد ظاهر

*آنی تو که از بام ... جامی  آهنگ، سیاوش قمیشی

*هیچ کس از من نپرسید ... هرتا مولر  آهنگ، باب دیلون

*حرف دشمن مشنو ...  جعفر ساوه ای آهنگ، لیلا فروهر

*حل می کنم سیاهی چشم از پی مداد - فضلی جرفاقدانی  آهنگ، پیترو ماسکانی

* اورهان ولی کانیک، پنجره، برگردان، مجتبی نهانی   آهنگ، فردی تایفور

*گفتم رخ تو بهار خندان من است - فرخی  آهنگ، گوگوش

*ازدمیر آصف، دل آدمی به هنگام بهار ... برگردان، مجتبی نهانی   آهنگ، آیتکین آتش

* مهتاب، فریدون توللی  آهنگ، Sarah Brightman

*با کیف تهی به کافه ای ... فریدون توللی آهنگ، پریسا

*سر خم می سلامت شکند اگر سبویی فصیح الزمان شیرازی  آهنگ، هومر دزیی

دو قطعه از اشعار  مهربانو  آهنگ، Secret Garden

*زیور به خود مبند که زیبا ببینمت مفتون امینی  آهنگ: عاشقانه ای کردی از Omar Dzaee هومر دزیی

*نه دل مفتون دلبندی نه جان مدهوش دلخواهی رهی معیری

*ای جلوه ی برق اشیان سوز ... رهی معیری  آهنگ، کوروس سرهنگ زاده

پس از من شاعری آید ... سیاوش کسرایی

چندخطی از شعر آرش کمانگیر ... سیاوش کسرایی  آهنگ: فیکرت امیروف

 بخشی از منظومه آبی، خاکستری، سیاه حمید مصدق

*کاری نمی شود کرد - حامد ابراهیم پور   آهنگ: The Ninth Gate, Wojciech Kilar

* پل الوار، تو را دوست میدارم  آهنگ:  Whitney Houston

*اتوبوسی در شب.  داستانی از پرهام پولادسنج   آهنگ:  فرانک سیناترا

 وصال ... سیاوش پارسی آهنگ:  رکوییم موتسارت

*ایام چو بست کهربا ...  آهنگ: شفیق تمبوروان

*سفرنامه - محمدرضا عبدلملکیان

سوکواره ای از فردوسی آهنگ: رکوییم موتسارت

مرغ دریا - شارل بودلر - برگردان: مهدی فرزه  آهنگ: Dan Gibson Island Ease

اختر بخت ... مهدی فرزه

سوک نشابور ... مهدی فرزه

آنگاه پس از امید: شعری از مهدی فرزه و    آهنگ:  حسین سمندری

پیرانه سر  از: مهدی فرزه  آهنگ از: Brahms - Cradle Song

نظرات 54 + ارسال نظر
مهدی فر زه سه‌شنبه 25 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 22:53 http://jametajali.blogfa.com/

سلام .

به ققنوس گوش دادم خیلی داستان با معنا و خوبی بود .

این انتخابی بوده از سالار. از کتاب درسی دبیرستان.

آبی دوشنبه 7 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 12:54

درود بر شما
نوروزتان پیروز
آیا فایل نوروز ۹۱ با صدای استاد گرامی آقای محسن مهدی بهشت است؟ بسیار زیبا بود. در صورت امکان فایل کامل را هم در دسترس قرار دهید چون به نظر میرسد ناتمام است.
سپاس فراوان

نوروز شما هم پیروز.
من محسن مهدی بهشت هستم. از این که مرا استاد گرامی خطاب کردید ممنون. گرامی را به دیده ی منت می پذیرم اگر حمل بر خودستایی نکنید. ولی استاد را خیر. به نظر من مقام استادی خیلی والاست.

عرض به حضورتان من در این وبلاگ دو بخش شاهنامه خوانی دارم. یکی داستان سیاوش است که خودش یک کتاب است. ینی جلد سوم نامه ی باستان و یک بخش از جلد های اول و دوم همین شاهنامه و و یکی دو صدای دیگر از شاهنامه های دیگر. زیر عنوان فردوسی و شاهنامه، داستان جمشید به طور کامل در آن جا هست. ولی نه به این شیوه ی اجرا و با شرح و تفصیل یک چاشنی هایی از طنز. این بخش فقط ابیاتی در مورد نوروز بود. همانی هست که شنیدید. راستش یک کلاغی در دمدمای صبحی که این را می خواندم دو سه بار وارد صدای من شد. اگر دقیق شوید صدایش را می شنوید. خودم در ان وقت بیشتر می شنیدم. ولی همین که صدایش قطع شد دیگر نتوانستم ادامه بدهم.
همین.

مهدی فر زه سه‌شنبه 30 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 18:00 http://jametajali.blogfa.com/

سلام.

دمت گرم و سرت خوش باد که سلامم را پاسخی نیکو و ماندگار دادی.

کار شما برایم بسیار ارزشمند و دوست داشتنی ست آن را در فلش ریختم که در ماشین گوش بدهم.

از اینکه افتخار دادید و پیوندی از سوک نشابور را در صدا هایی که می شنویم گذاشته اید سپاسگزارم.

ممنون.
مرا بیشتر از این شرمنده نکنید.
کار زیادی نکردم.

مهدی فر زه دوشنبه 12 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 02:16 http://jametajali.blogfa.com/

سلام.

این شعر در وبلاگ شما دکلمه و دانلود نمی شود این بود که آدرس فایل را فرستادم.



http://s1.picofile.com/file/7315360535/Akhtar_Bakht_ICAB.mp3.html

ممنون برای یادآوری.
من این لینک را توی لینک های روزانه گذاشته بودم و آدرس وبلاگ شما را داده بودم. احتمالن خودتا آن را در وبلاگتان جا ب جا کرده اید و دیده نمی شود. بهر حال بردم داخل پست:
صداهایی دیگر.
با سپاسی دوباره.

مهدی فر زه شنبه 17 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 14:14 http://jametajali.blogfa.com/post-592.aspx

سلام.

سوک نشابوری که شما دکلمه کرده اید تا کنون 21 دانلود در وبلاگم و 2 دانلود هم در وبلاگ شما دارد و این به علت دکلمه ی خوب و موسیقی آن است.

راستی ...

این لطف شماست. من سعی می کنم که تا هر جایی که بتونم به در خدمت دوستان باشم.

مهدی فر زه پنج‌شنبه 22 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 18:37 http://www.jametajali.blogfa.com/

سلام.

می خواستم آدرس اینترنتی چند موسیقی متن مناسب دکلمه ی شعر را به سلیقه ی خودتان برایم بفرستید ِ فکر کنم راهی برای گذاشتن موسیقی روی دکلمه یاد گرفته ام. ممنونم.

انتخاب آهنگ های موزیک متن من از اینترنت نیست. من این ها را به مرور زمان جمع کرده ام. البته میدان بیسچاراسفند یا به زبان دیگر میدان انقلاب هم کمک زیادی می تواند بکند. شما کافیست به هر سی دی فروشی که می شناسید، و یا با مراجعه به آن میدان، با مجوز و یا بی مجوز که با مجوز هایش بیشترند بروید و از آن ها موسیقی بی کلام بخواهید. همین مشکل شما را حل می کند.

مهدی فر زه جمعه 23 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 01:34 http://jametajali.blogfa.com/

سپاس گزارم.

پبشنهاد شما در مورد سی دی های بی کلام برای شعر های احساساتی و شعر های حماسی کدام سی دی هاست.

سی دی آهنگهایی که عرض کردم می توانید بخرید را باید گوش بدهید و بعد خودتان انتخاب کنید. این انتخاب یکی از سخت ترین بخش های این کار است و من خودم هم مدام با آن درگیرم.

مهدی فر زه شنبه 24 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 23:42

سلام.

سپاسگزارم.

همزمان با پخش سمفونی بتهوون شعر را خواندم ینی صدای موسیقی بتهوون را از گوشی می شنیدم و وقتی صدای موسیقی زیاد می شد مجبور می شدم بلند تر بخوانم که صدام در موسیقی گم نشود.موسیقی بتهوونی که دارم حدود یک و نیم دقیقه است و مجبور می شدم یکی دو بار آن را از نو کنم تا موسیقی از شعر کم نیاورد. ولی خوبی این طریق اینست که آدم هماهنگی و هم احساسی با موسیقی را کم کم یاد می گیرد.

روش جالبیه ولی سخته.

مهدی فر زه دوشنبه 26 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 03:02 http://jametajali.blogfa.com/

سلام.

داش آکل را حدودن 40 سال پیش در کتاب "سه قطره خون" خوانده بودم و بعد فیلمش را در سینما به کارگردانی مسعود کیمیایی با تغییراتی در متن دیدم و اکنون دکلمه ی بسیار خوب و دلنشین شما را از این داستان ماندگار شنیدم. بسیار خوب و دلنشین بود. دوم نفری بودم که دانلودش کردم. موفق باشید.

ممنون. نسخه ی سینمایی را همان وقت دیدم و معترض بودم. در یک نمایش دانشگاهی که خود مسعود هم بود از او علت تغیرات را پرسیدم. گفت:
من اول فیلم نوشتم اقتباس از داستان داش آکل.
چرا که درد من و درد هدایت یکی نیست. درد هدایت این است که شوهر مرجان زشت تر و پیر تر از داش آکل است و من بر عکس.
دیگر این که من نمی توانم بنشینم و ببینم کاکارستم در نبود داش آکل زندگی کند و کشتمش.

مهدی فر زه دوشنبه 26 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 15:04

سلام.

فکر می کنم روایت مسعود کیمیایی امیدوار کننده تر ؛ قهرمان خواهانه تر و بیننده پسند تر است اما ذره ذره ی روح هدایت آکنده از ناامیدی و بدبینی ست لذا این فیلم نمی تواند در شناخت روحیات هدایت کمکی کند. اما هر هنرمندی ایده و عقیده و روحیات خاص خود را دارد و همان روحیات را در اثرش باز می تاباند.

من هم روایت مسعود کیمیایی را بیشتر دوست دارم.

مهدی فر زه دوشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 00:05

سلام.

ایا پیکوفایل برای پخش صدا کار نمی کند؟

هر کاری می کنم نمی توانم فایل صوتی بگذارم.شما هم در این مورد مشکلی دارید.

کار می کند. خودم همین دیروز فایلی آپلود کردم.
شاید حجم فایلتان بزرگ است.

نیره جمعه 3 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 20:48 http://bahareman.blogsky.com/

مجموعه ی بسیار خوب و دلنشین و ارزشمند
...
برقرار باشید، پسر عمووو!!!

خودتم برقرار باشی دت مام.

نیره جمعه 3 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 21:50 http://bahareman.blogsky.com/

ققنوس فوق العاده است
سپاس فراوان از
سالار عزیز
محسن گرامی
و همه ...

نیره جمعه 3 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 21:56 http://bahareman.blogsky.com/

اسماعیل رو از پیوندهای روزانه گوش دادم... بر من حالی گذشت... چقدر ... کلمه ندارم ...! حالی دارم و واژه هایی مرده

یکی از شاهکارهای رضا براهنی است. یکی دو باری برای خواندنش خیر برداشته ام ولی ترسیده ام که نتوانم از پسش بر بیایم.

فریناز سه‌شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 08:39 http://ferdosi-toosi.blogsky.com/

سلام
ممنون که به من سرزدین . من شما را لینک کردم تمایل داشتی لینکم کن

من هم شما رو لینک کردم.

مرتضی امینی پور جمعه 10 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 00:04

درود محسن جان
باعث افتخاره شعرهام رو با صدای تو بشنوم
برای موزیکش هر چه خودت انتخاب کردی عالیه
فقط هروقت گزاشتی خبرم کن
سپاس

چشم.

علی اکبر یکشنبه 6 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 23:26

عالیست استاد.
دمتان پرطمطراق!

ممنون.

محبوب یکشنبه 6 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 23:35 http://a-tree.blogsky.com/

دستیار بی معرفت هشتپلکوی سابق دوباره در خدمت است!

بزودی سفارشات برایتان ارسال می شود.

آرام چهارشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 04:08 http://mylifepath.blogsky.com/

سلام.
پنج تای اول رو گوش دادم و از همه اش هم خوشم اومد. دستتون درد نکنه
راستش خیلی وقتها شده که میخواستم صداها رو از سایت دانلود کنم و فقط موبایل توی دست و بالم بوده, ولی موفق نشده ام با موبایل این کار رو بکنم. اگه میشد خیلی خوب بود. گفتم این رو بپرسم, شاید شما, یا یکی از دوستان بتونین راهنمایی کنین که چطور این کار رو بکنم. اگه نه, یک راهی پیدا میکنم.
بازم ممنون. بسیار لذت بردم.

من اصلن نمی دونم باید با موبایل چه جوری این کار رو بکنی. می پرسم ببینم کسی بلده؟ چشم بعدش برات می فرستم.

مهدی فر زه چهارشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 00:56 http://jametajali.blogfa.com/

سلام.

[گل][گل][گل]

بهاران خجسته باد.

[گل][گل][گل]

مهدی فر زه سه‌شنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 01:38 http://http://jametajali.blogfa.com/

سلام استاد

شما که از من سر شدید. من را بیش از این با گفتن استاد، شرمنده نکنید.

زین پس خوشحال خواهم شد که آخرین کارهای خودتان را در این کامنت ها بگذارید و من آن ها را، آن بغل صفحه می گذارم. باشد که رهگذران ببینند و بشنوند و حظ ببرند.
شادزی.

مهدی فر زه چهارشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 01:16 http://jametajali.blogfa.com/

با سلام مجدد خدمت دوست و استاد گرامی ام
جناب آقای محسن مهدی بهشت

حقیقتش را بخواهید اهل مبالغه و تعارف نیستم حتی اگر کسی نظری درباره ی شخص خودش بخواهد اگر کارش تعریفی نباشد سعی می کنم از پاسخ دادن طفره بروم؛ اما ارزش کار دکلمه ی شما را وقتی بهتر متوجه شدم که خودم اقدام به این کار کردم و دیدم که چقدر کار سختی ست و چقدر تمرکز و دقت نیاز دارد. بیشتر دکلمه هایم پر از تپق و باز خوانی مجدد ست.
فکر می کنم شما با صدای گرمی که دارید خیلی استادانه دکلمه می کنید حتی شعری که اگر آن را از روی کتاب می خواندم چندان به دلم نمی نشست وقتی ان را با دکلمه ی شما گوش می دهم دلچسب و با احساس است.

مرد نقال - آن صدایش گرم، نایش گرم
آن سکوتش ساکت و گیرا
و دمش، چونان حدیث آشنایش گرم
آن برافشانده هزاران جادوانه موج
با بم و زیر و حضیض و اوج
آن به آیین گونه گون اسلوب و هنجارش
آن سکون و وقفه اش دلکش
همچنانکه جنبشش آرام و رفتارش
راه می رفت و سخن می گفت ...
...

ممنون.
شما درست میگید. کار سختیه. در ضمن من هم تپق می زنم. من هم غلط می خوانم. ولی بعدن ادیتش می کنم .

مهدی فر زه چهارشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 10:18 http://jametajali.blogfa.com/

سلام.

مسلم است که ادیت صدا، در بهتر شدن کارم موثر است هرچند ادیت صدا در نرم افزار ultra audio recorder یا نیست یا من نمی توانم آن را پیدا کنم، ناچار فعلن بی ادیت ضبط می کنم...

یکی از بهترین نرم افزارها ادیوس 6 است.
EDIUS 6
راهنمای کار با آن هم در اینترنت به زبان پارسی هست. اگر وقت کردید بد نیست یاد بگیرید.
روی فایل صدا هم می توانید بگذارید. ادیت تصویری هم می توانید بکنید.

مهدی فر زه چهارشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 18:35 http://jametajali.blogfa.com/

سپاسگزارم.

مهدی فر زه پنج‌شنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 18:03 http://jametajali.blogfa.com/

http://www.aparat.com/v/I30Eu

ممنون. شنیدنی بود. وسوسه شدم خودم هم بخوانمش.

مهدی فر زه شنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 12:05

البته این تلخیص خان هشتم یکی دو جا اشکال داشت.

مثلن جهان پهلو با فتح پ و ل است پهلو یعنی پهلوان و پهلوی یعنی پهلوانی پس جهان پهلو همان جهان پهلوان است و نباید آن را جهان پهلو به معنای جهان بغل خواند.

یا
تهمتن؛ گرد سجستانی
و نباید گفت : تهمتن (کسره) گرد سجستانی

هری وی خوب و پاک آیین
و نباید گفت : هریوه ی ی خوب و پاک آیین

من هم این ها را دیدم. اشعار مهدی اخوان ثالث واژه های زیادی دارد که امروزه خیلی استفاده نمی کنند. این است که با آن ها غریبیم. می دانید در هر کاری از جمله این کارهای صوتی اولین کاری که باید کرد این است که باید کاملن معنی کلمات و طرز خوانش آن ها را یاد گرفت و بعد کار را آغاز کرد. این درست خواندن بخش زیادی از کار را تمام می کند. و این با تپق خیلی فرق دارد. تپق را به سادگی می توان یک بار دیگر در ادامه خواند. بی این که بخش تپق پاک شود. گاه صمیمانه تر هم به نظر می رسد. چرا که روزانه چه بسا کلی تپق بزنیم و طبیعی است. و اصلن چیزی که به نظر می می رسد این است که هنرپیشگان سینما چرا اصلن تپق نمی زنند و دیالوگهای طولانی را بدون هیچ گونه اشکالی بیان می کنند. این اصلن طبیعی نیست.

مهدی فر زه شنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 12:09

اما از نظر انتقال حس خیلی خوب بود .

البته همان گونه که قبلن گفته ام دکلمه های خودم هم پر اشکال ست.

من در شعر زمستان اخوان هم غلط دارم که توضیحش را زیر پیوند صدا نوشته ام تا روزی که همتم بدرقه ی راه شده و یک بار دیگر بخوانمش.

مهدی فر زه شنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 17:14

سپاسگزارم .

درست می فرمایید غلط خواندن بدتر از تپق زدن است.غلط خواندن ناشی از ندانستن است اما تپق زدن ناخواسته پیش می آید.

هنر پیشه ها شاید چند بار یک متن را اجرا کنند تا یکی از متن ها مورد قبول کارگردان قرار بگیرد اما در نمایش های روی صحنه کار خیلی سختتر است. اما تپق زدن؛ کمابیش در طبیعت کلام آدمی ست

درست است. یک متن را چندین بار تکرار می کنند. ولی ای کاش روزی را ببنم،ِ ینی فیلمی را ببینم که هنرپیشگان این تکرار را نمی کردند.

مهدی فر زه یکشنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 17:18 http://jametajali.blogfa.com/

راستی متوجه شدید که آهنگساز موسیقی خوان هشتم چه کسی بوده؟ یا مینیاتورش کار چه کسی بوده ؟

نه. گویا اطلاعات بیشتر را وقتی می دهد که عضو سایت باشم. البته حدس است. نمی دانم. چون برای نظر دادن این عضویت را درخواست می کرد.

مهدی فر زه سه‌شنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 01:05 http://jametajali.blogfa.com/

سپاس.

مهدی فر زه پنج‌شنبه 15 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 15:25 http://jametajali.blogfa.com/

http://s5.picofile.com/file/8125547592/moshiri_1.mp3.html
اشکی در گذرگاه تاریخ

http://s5.picofile.com/file/8125548218/ebtehaaaj_1.mp3.html شبگیر

http://s5.picofile.com/file/8121890918/Aaa_damak.mp3.html آدمک

http://s5.picofile.com/file/8121290442/khaaane_hashtom.mp3.html خان هشتم

سلام استاد گرامی جناب آقای مهدی بهشت ؛ چند فایل فرستادم که اگر حوصله کردید بشنوید.

خیییییلی شنیدنی بودند. خسته نباشید.

مهدی فر زه دوشنبه 17 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 17:48 http://jametajali.blogfa.com/

سلام.

شعری از شارل بودلر را به شعر فارسی آورده ام نام اصلی شعر آلباتروس بود ، شاید تماشایش برای شما هم جالب باشد.

به شما سر می زنم.

مهدی فر زه سه‌شنبه 25 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 10:22 http://jametajali.blogfa.com/

سلام استاد

دوست داشتم شعر "مرغ دریا" را با صدای گرم شما داشته باشم اگر ...

چشم. در اولین فرصت می خوانمش.

مهدی فر زه جمعه 28 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 09:33 http://jametajali.blogfa.com/post-498.aspx

سلام دوست هنرمند و گرامی جناب آقای محسن مهدی بهشت

دکلمه ی زیبا ؛ هنرمندانه و دوست داشتنی شما را در شعر "مرغ دریا" شنیدم و لذت بردم. بسیار سپاسگزارم.
موسیقی شعر هم با افکت دریا، خیلی مناسب بود سپاسگزارم.
گستاخی مرا نادیده انگارید و ببخشایید چرا که امیدوارم بازهم احازه داشته باشم از هنر دکلمه ی شما در خوانش شعرم بهره مند شوم...

با سلام و سپاس
مهدی فرزه

هر کی بفرمایید، در خدمتم.

مهدی فر زه جمعه 28 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 23:31 http://jametajali.blogfa.com/post-498.aspx

سپاسگزارم.

قابل شما رو ندارشت.

مهدی فر زه شنبه 29 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 12:24 http://jametajali.blogfa.com/post-498.aspx

سلام استاد گرامی جناب آقای مهدی بهشت هر چند تا از این شعر ها را که مایل هستید در هر زمان که وقت و حوصله داشتید برای دکلمه پیشنهاد می کنم.

آنگاه پس از امید (شعری درباره ی مهدی اخوان ثالث) – دزفول – آشتی کنان – چوپانی – پیوند – پیرانه سر – هجویه ی داوری

بامهر و سپاس

مهدی فر زه

چشم.

مهدی فر زه سه‌شنبه 1 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 21:38 http://jametajali.blogfa.com/

سلام دوست گرامی جناب آقای مهدی بهشت.

متن شعر هایم را در نظرات؛ خدمت شما استاد بزرگوار فرستادم تا چه قبول افتد و چه در نظر آید ؛ هر چه از دوست رسد نیکوست.



با مهر وسپاس فراوان
مهدی فر زه

ممنون.

مهدی فر زه یکشنبه 27 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 22:28

هر وقت که نام این امید اخوان را می شنوم چشمانم از نوستالژی های دوران نوجوانیم که با او آشنا شدم پر از اشک می شود. آن روزهایی که در روزگاری در هزاران سال پیش از این، برنامه ای داشت در صدا و سیمای آن دوران به نام های:
درودی، سرودی، و بدرود
یا
دریچه ای بر باغ بسیار درخت.
نمی دانم شما تا چه اندازه با این نوستالژی های من همراهید.
ولی یک چیز را می دانم که عاشق این موسیقی که بر این شعر شما گذاشتم، بود.
[لبخند]

========================================
سلام و سپاسگزارم.

راستش اخوان برایم حکم استادی غیابی را دارد؛ شعرش هم وارث گذشته ی ادبی ایران است هم بهترین نماینده ی شعر نیمایی ست.
هرچند هرگز ایشان را ندیدم اما دقیقن یادم هست که حدود 45 سال پیش یک کتابفروش گزیده جیبی اشعارش را به من پیشنهاد کرد با بی میلی خریدم ؛ کم کم با شعرش آشنا شدم و کتابش در خانه ام همنشین کتاب حافظ شد. شما فرمایش کرده اید که اخوان عاشق این موسیقی بوده است پس حتمن موسیقی خیلی خوبی ست ایشان موسیقی شناس و موسقی نواز هم بود بروم شعر را گوش بدم موفق و موید باشید.
[لبخند]

مهدی فر زه دوشنبه 28 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 00:18 http://jametajali.blogfa.com/

آنگاه پس از امید آماده ی شنیدن است. خودم که راستش را بخواهید حدود بیش از بیست بار آن را شنیدم. نه به خاطر صدای خودم که بسیار با آن آشنایم. که به خاطر شعر شما و آهنگ حسین همیشه سمندری.

http://s5.picofile.com/file/8146727292/Angah_Pas_az_Omid_Omid.mp3.html

==============================
یکی از جاذبه های شعر اخوان ثالث کلام و سخن پر صلابت اوست که در اشعار حماسی اش متجلی ست.

آهنگ آقای سمندری با ساز دوتار نواخته شده یا صدا؛ صدای ساز دیگری ست؟ خیلی دلنشین بود هم دکلمه ی زیبای شما هم موسیقی احتمالن خراسانی آقای سمندری

ممنون.

این آهنگ را در جایی دیگر و اگر اشتباه نکرده باشم در شعری از مهدی اخوان ثالث هم بکار بسته بودم. ساز احتمالن همان دو تار است. نمی دانم. من هم چون شما از نواها فقط صدا را می شنوم و بس.

الهام شنبه 10 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 11:12 http://www.hoboterang.blogfa.com

سلام آقا محسن عزیز. ممنونم،مرسی تشکر و سپاس دیگه نمیدونم چطور ازتون تشکر کنم. خیلی عالی بود هم صدای شما هم موسیقی .

چه خوب که دوستش داشتید.
ممنون.

الهام شنبه 10 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 11:27 http://www.hoboterang.blogfa.com

فروغی بسطامی فوق العاده بود . هم شعرش و هم صدای شما و هم موسیقیش.

خودم هم این فروغی را بسیار دوست دارم.

مهدی فر زه چهارشنبه 21 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 01:28 http://jametajali.blogfa.com/

سلام استاد

از اینکه محبت کرده اید و شعر دیگرم را آماده ی شنیدن کرده اید سپاسگزارم.

وظیفه ام بود.

ترنگ سه‌شنبه 16 دی‌ماه سال 1393 ساعت 20:05 http://tarang.blogsky.com

محسن آقا عالی عالی عالی

ممنون.

مهدی فر زه شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 15:43 http://jametajali.blogfa.com/

سلام.

سال نو مبارک.

امیدوارم که سال خوبی در پیش رو داشته باشید.

نوروز خجسته.

ای کاش همیشه عید بود.

فلورا جمعه 15 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 12:27

اومدم آهنگهای جدید بردارم
یاد باد آنکه سر کوی توام منزل بود، آی به دل نشست
سپاس

ممنون.

مهدی فر زه پنج‌شنبه 7 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 15:33 http://jametajali.blogfa.com/

سلام.

سلام. من هر از گاهی به شما سر می زنم ولی بخش کامنتینگ وبلاگ شما خیلی مشکل داره.

مهدی فرزه سه‌شنبه 6 مهر‌ماه سال 1395 ساعت 01:54

استاد گرامی

جناب آقای مهدی بهشت

سلام

امیدوارم که حالتان خوب و سلامت باشید.
بارها به کاشانه ی مجازی شما سر می زنم اما هیچ خبر جدیدی نمی بینم.



خوش خبر باشی و سلامت.

من ردیف یادداشت ها را اضافه می کنم. گاه تاریخ را به روز نمی کنم. یعنی فراموش می کنم. در حال حاضر هرچه می خوانم از همین بزرگوارن می خوانم. اگر یادداشت ها را نگاه کنید، می بینید که ردیف ها زیاد می شوند ولی تاریخ انتشار همان است و در شکل صفحه چیز جدید دیده نمیشود ولی یادداشت جدید هست.
البته چند تایی هست که هنوز منتشر نشده اند. کمی کار دارند و بزودی اضافه می شوند.
ممنون از توجهتان

مهدی فر زه شنبه 31 شهریور‌ماه سال 1397 ساعت 02:14 http://mehdifarzehh.vafablog.ir/postid638923.html

سلام.

مرغ دریا را با صدای شما مجددن شنیدم دیدم شما خیلی هنرمندانه و با احساس خوانده اید. خواستم جداگانه دانلود کنم که بالای شعر وبلاگم نصب کنم اما هر کاری کردم نشد که آن فایل صوتی را بدست آورم که در پیکو فایل واردش کنم که بتوانم به وبلاگم ببرم ...

ممنون از شما.
یک جایی نوشته دریافت لینک دانلود. روش کیلیک کنید، لینک دانلود رو می بینید که اگر اینو کپی کنید و توی آدرس بار گوگل کروم یا فایرفاکس یا .... بزنید می تونید دانلودش کنید. اگر هم نه که بعد از این که روی دریافت لینک دانلود کیلیک کردید دانلود فایل رو می بینید که به جای دریافت ...... نشسته. روش کیلیک کنید و دانلودش کنید.

مهدی فرزه یکشنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1399 ساعت 10:54 http://Jametajali.blogfa.com

سلام

مدتی این مثنوی تاخیر شد.توی دریا مجازی غرق شده بودم غفلت شد از دیدار :

استاد حال شما جطور است در این اوضاع کرونایی؟ کار های جدید زیادی در بلاگ می بینم که باید یک به یک گوش دهم .

سپاسگزار شما هستم. خوشحالم که گوش میدید.

مهدی فرزه یکشنبه 14 دی‌ماه سال 1399 ساعت 02:48 http://Jametajali.blogfa.com

سلام.

استاد دلم برای شعر جدیدی از اخوان ثالث با صدای گرم شما تنگ شده ، شعر جدیدی دکلمه نشده؟؟؟ حتی شعر های قبلی را هم پیدا نمی کنم هرچند خیلی هاشون را از قبل دانلود کرده ام و دارم.

سلام. اخوان هم توی همین وبلاگه. البته مدتهاست چیزی از او نخوندم. اگر شعر بخصوصی مورد نظر شماست بگید بخونم. به هر حال لینکشو اینجا می گذارم:
https://sedahamoon.blogsky.com/1397/03/08/post-11/

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد